Let op: tot 8 april is de voet- en fietstunnel gesloten - Bekijk hier de informatie over de bereikbaarheid
NL
Bel ons
Menu Sluit

Veelgestelde vragen

Waarom vraagt de assistente met welke reden ik een afspraak met de huisarts wil maken?

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Moet ik betalen voor een bezoek aan de huisarts?

Voor de reguliere huisartsenzorg hoeft u als patiënt niets te betalen, dit doet de zorgverzekeraar voor u. Ook bent u geen eigen risico kwijt als u naar de huisarts gaat. Wel kan het zijn dat, als u medicatie voorgeschreven krijgt of een aanvullend onderzoek aangevraagd wordt door uw huisarts, dit van uw eigen risico af gaat. Dit geldt in de meeste gevallen ook voor laboratoriumonderzoek (onderzoek van bloed, urine, ontlasting e.d.).

Waar kan ik mijn onderzoeksuitslag bekijken?

U kunt uw uitslag en een toelichting online bekijken op MijnGezondheid.net. Wanneer de uitslag door ons ontvangen en beoordeeld is, plaatsen wij deze voorzien van een toelichting op MijnGezondheid.net. Zo kunt u de uitslag op uw gemak bekijken op een moment dat het u uitkomt.

Bellen voor uw onderzoeksuitslag kan natuurlijk ook. Houdt u er alstublieft rekening mee dat het gemiddeld twee werkdagen duurt voordat onderzoeksuitslagen bij ons bekend zijn. Belt u voor uitslagen of algemene vragen wilt u dan na 10 uur bellen, dit i.v.m. de telefonische drukte tussen 8.00-10.00 uur.

Niet verschijnen op uw afspraak zonder af te bellen

Het komt de laatste tijd helaas regelmatig voor dat een patiënt een afspraak maakt en vervolgens niet op het spreekuur verschijnt. Hiermee gaat voor de huisarts/praktijkondersteuner/doktersassistente onnodig veel tijd verloren. Immers er is op uw komst gerekend!

Wat doet u als u een afspraak wilt afzeggen en het betreft een consult bij de huisarts?
Het kan altijd gebeuren dat u de afspraak niet door kunt of wilt laten gaan. Belt u in dat geval ten minste 24 uur van tevoren en geef door dat u niet kunt komen. In ons keuzemenu kunt u kiezen voor de optie afspraak annuleren. Een andere patiënt kan dan in uw plaats ingepland worden.

Wat gebeurt er wanneer u niet tijdig afzegt?
U krijgt een rekening van 30 euro wanneer u niet tijdig afzegt. Deze rekening wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed en dient u zelf te betalen.

Onverwachte crisissituaties kunnen zich altijd voordoen, daar hebben wij natuurlijk alle begrip voor. Neem dan contact op met de praktijk.

Wat zijn de openingstijden van de huisartsenpraktijk?

Wij zijn open van maandag tot en met vrijdag van 08:00 – 17:00 uur.

Wanneer is het spreekuur?

Onze spreekuren zijn dagelijks van 08.00 tot 11.30 uur en van 14.30 tot 16.00 uur. Belt u even voor een afspraak? U kunt ook zelf een afspraak inplannen via het patiënten portaal.

Doen jullie ook keuringen?

Onze huisartsen verrichten geen keuringen. Onze beroepsvereniging KNMG adviseert keuringen door een onafhankelijk arts te laten verrichten .


Contact
Afspraak maken
Choose language
Dutch Dutch
English English