Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen. Mocht u toch niet tevreden zijn over een van onze medewerkers of over onze praktijk, dan horen wij dat graag van u. Wij vinden het belangrijk om uw klacht met u te bespreken en om hiervan te leren.
Maak uw klacht kenbaar bij ons
U kunt uw klacht indienen door ons klachtenformulier te gebruiken, dat u onderaan deze pagina vindt. Zodra wij het ingevulde formulier hebben ontvangen, gaan wij met uw klacht aan de slag. Wij nemen binnen een week contact met u op om te bespreken, hoe wij met uw klacht omgaan. Mogelijk komt er een gesprek met de betrokken medewerker of een overleg met derden. Afhankelijk van de uitkomst van de overleggen, bepalen wij in overleg met wat wij voor u kunnen doen en voeren we de gewenste acties uit. Wij gaan ervan uit dat we de klacht hiermee naar uw tevredenheid hebben afgehandeld.
Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, dan kunt u de klacht bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris bespreken. In het kader van de nieuwe wet WKKGZ hebben wij ons als praktijk aangesloten bij het klachtenloket van DOKh. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en begeleidt u gedurende het hele traject. Samen met u en de interne klachtencommissie van de praktijk zoekt de functionaris naar een passende oplossing. Alles wat u vertelt, wordt vertrouwelijk behandeld. Ook gecompliceerde klachten leggen wij voor aan deze commissie.
Geschillen
Als uw klacht, ondanks de ondersteuning van de klachtenfunctionaris, nog niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u een geschil indienen. Dit betekent dat uw klacht wordt behandeld door de geschilleninstantie van DOKh. Deze instantie bestaat uit een rechter, een collega van uw zorgverlener en een vertegenwoordiger van een patiëntenorganisatie.
Let op: u kunt alleen een geschil indienen als u eerst geprobeerd heeft om het probleem op te lossen via de klachtenfunctionaris. Meer informatie over de geschillencommissie is hier te vinden.
Laat uw bericht achter. Wij proberen deze zo spoedig mogelijk te beantwoorden.